Навігатор сайту

Роменський коледж КНЕУ запрошує учнів 9-х класів на ПІДГОТОВЧІ КУРСИ початок занять 04 листопада 2017р. о 8.30. Наступне заняття відбудеться 16 грудня 2017р. Телефони для довідок: (05448) 7-20-35 ; м.т. 0976980860

 
ПОРАДИ БАТЬКАМ ЩОДО АДАПТАЦІЇ ПЕРШОКУРСНИКІВ
ДО НАВЧАННЯ В КОЛЕДЖІ
 
Виховання дитини починається від її народження. Якою вона виросте значною мірою залежить від батьків. Батьки в родині мають виконувати функції педагога.
       У сучасному суспільстві проблема адаптації виступає однією з ключових проблем психологічної науки.
       Вступаючи до освітнього закладу, стикаються  стикаються з рядом проблем, що пов’язані з недостатньою психологічною готовністю до навчання у освітньому закладі, з руйнуванням роками вироблених установок, навичок, звичок, ціннісних орієнтацій вихованців середньої школи і виробничих колективів, утрати роками закріплених взаємин з колективом та формуванням нових навичок, а також з невмінням здійснювати психологічну саморегуляцію власної діяльності та поведінки. Зі вступом до навчального закладу юнаки і дівчата потрапляють у нові, незвичні для них умови, що неминуче спричиняє ламання динамічного стереотипу і пов'язаних з ним емоційних переживань.
        Нерідко соціально-психологічна дезадаптація породжує втрату сформованих позитивних установок і відносин першокурсника. Важким наслідком дезадаптації є стан напруженості і фрустрації, зниження активності студентів  у навчанні, втрата інтересу до громадської роботи, погіршення поведінки, невдачі на першій сесії, а в ряді випадків - втрата віри у свої можливості, розчарування у життєвих планах. Усе це призводить до психічного перевантаження, яке власне і знижує адаптативні можливості і, як наслідок, сприяє порушенню психічного здоров’я особистості.
       Причинами  дезадаптації частіше є неправильні методи виховання у сім'ї або порушення системи стосунків у коледжі.
До виховних помилок батьків належать:
• надмірно завищені сподівання щодо навчальної успішності дитини, внаслідок чого будь – яка невдача сприймається нею неадекватно;
• розмови про вади викладача або недоліки коледжу замість акцентування дитини на приємних моментах;
• часті конфлікти з приводу навчання дитини, після чого все, пов'язане з ліцеєм , втрачає для неї щонайменшу привабливість.
Поради батькам щодо запобігання дезадаптаці
• встановіть тісний контакт з класним керівником, вихователем гуртожитку, обміняйтесь номерами телефонів.
• ознайомтеся з умовами навчання та проживання Ваших дітей, розташуванням медичних закладів, можливих місць відпочинку, торгових мереж.
• цікавтеся справами Вашої дитини від самої дитини та від класного керівника.
• телефонуйте Вашій дитині щодня, обговорюйте питання навчання, матеріального становища, нових вподобань. Дайте своїй дитині відчути Вашу підтримку та бажання допомогти у будь-якій ситуації.
• проведіть невелику екскурсію, разом зясуйте «зони невпевненості» Вашої дитини (правила поведінки на проїзній частині, транспортне сполучення, правила спілкування з незнайомими людьми тощо).
• обовязково відвідуйте батьківські збори, там Ви зможете отримати об’єктивну інформацію про навчально-виховний процес Вашої дитини.
• будьте уважні до емоційного стану та поведінки Вашої дитини. Якщо Вас щось насторожує – обов’язково обговоріть це з дитиною, класним керівником, практичним психологом або соціальним педагогом
• формуйте позитивне ставлення до коледжу;
• виявляйте інтерес до  справ та успіхів дитини;
• формуйте адекватну самооцінку;
• не перевантажуйте дитину надмірними заняттями;
• навчайте етичних норм спілкування з одногрупниками та дорослими;
• привчайте самостійно долати труднощі;
• хваліть частіше, а не докоряйте;
• частіше згадуйте себе в дитячому віці;
• любіть дитину безумовною любов’ю, приймайте її такою, як вона є.