Навігатор сайту


 
Практичні рекомендації для адаптації студентів-першокурсників
 
  • Не порушувати норм та Правил поведінки
  • Брати активну участь у заходах, які продяться.
  • Виконувати рекомендації викладачів щодо навчання
  • Співпрацювати з групою та завжди підтримувати один-одного
  • Регулярно відвідувати заняття
  • Стримувати негативні емоції
  • Бути впевненим у собі і своїх діях
  • Проявляти активність у житті коледжу
  • Не відмовляти у допомозі тим, хто цього потребує
  • Бути цілеспрямованим, ставити перед собою чітку мету та досягати її
  • Концентрувати свою увагу на навчанні
  • Співпрацювати з викладачами та студентами
  • Самовдосконалювати свої знання
  • Вирішувати всі проблеми з керівником студентської групи
  • Ввічливо та з розумінням ставитись до людей з особливими потребами
  • Не боятися пробувати щось нове для себе
  • Поважати думку оточуючих
  • Відверто розмовляти з батьками щодо своїх успіхів та проблем
  • Відповідати на парах
  • Намагатись досягти нових  та корисних знань
  • Радіти кожному дню, проведеному в  коледжі, адже цей період неповторний!

 
ПОРАДИ БАТЬКАМ ЩОДО АДАПТАЦІЇ ПЕРШОКУРСНИКІВ
ДО НАВЧАННЯ В КОЛЕДЖІ
 
Виховання дитини починається від її народження. Якою вона виросте значною мірою залежить від батьків. Батьки в родині мають виконувати функції педагога.
       У сучасному суспільстві проблема адаптації виступає однією з ключових проблем психологічної науки.
       Вступаючи до освітнього закладу, стикаються  стикаються з рядом проблем, що пов’язані з недостатньою психологічною готовністю до навчання у освітньому закладі, з руйнуванням роками вироблених установок, навичок, звичок, ціннісних орієнтацій вихованців середньої школи і виробничих колективів, утрати роками закріплених взаємин з колективом та формуванням нових навичок, а також з невмінням здійснювати психологічну саморегуляцію власної діяльності та поведінки. Зі вступом до навчального закладу юнаки і дівчата потрапляють у нові, незвичні для них умови, що неминуче спричиняє ламання динамічного стереотипу і пов'язаних з ним емоційних переживань.
        Нерідко соціально-психологічна дезадаптація породжує втрату сформованих позитивних установок і відносин першокурсника. Важким наслідком дезадаптації є стан напруженості і фрустрації, зниження активності студентів  у навчанні, втрата інтересу до громадської роботи, погіршення поведінки, невдачі на першій сесії, а в ряді випадків - втрата віри у свої можливості, розчарування у життєвих планах. Усе це призводить до психічного перевантаження, яке власне і знижує адаптативні можливості і, як наслідок, сприяє порушенню психічного здоров’я особистості.
       Причинами  дезадаптації частіше є неправильні методи виховання у сім'ї або порушення системи стосунків у коледжі.
До виховних помилок батьків належать:
• надмірно завищені сподівання щодо навчальної успішності дитини, внаслідок чого будь – яка невдача сприймається нею неадекватно;
• розмови про вади викладача або недоліки коледжу замість акцентування дитини на приємних моментах;
• часті конфлікти з приводу навчання дитини, після чого все, пов'язане з ліцеєм , втрачає для неї щонайменшу привабливість.
Поради батькам щодо запобігання дезадаптаці
• встановіть тісний контакт з класним керівником, вихователем гуртожитку, обміняйтесь номерами телефонів.
• ознайомтеся з умовами навчання та проживання Ваших дітей, розташуванням медичних закладів, можливих місць відпочинку, торгових мереж.
• цікавтеся справами Вашої дитини від самої дитини та від класного керівника.
• телефонуйте Вашій дитині щодня, обговорюйте питання навчання, матеріального становища, нових вподобань. Дайте своїй дитині відчути Вашу підтримку та бажання допомогти у будь-якій ситуації.
• проведіть невелику екскурсію, разом зясуйте «зони невпевненості» Вашої дитини (правила поведінки на проїзній частині, транспортне сполучення, правила спілкування з незнайомими людьми тощо).
• обовязково відвідуйте батьківські збори, там Ви зможете отримати об’єктивну інформацію про навчально-виховний процес Вашої дитини.
• будьте уважні до емоційного стану та поведінки Вашої дитини. Якщо Вас щось насторожує – обов’язково обговоріть це з дитиною, класним керівником, практичним психологом або соціальним педагогом
• формуйте позитивне ставлення до коледжу;
• виявляйте інтерес до  справ та успіхів дитини;
• формуйте адекватну самооцінку;
• не перевантажуйте дитину надмірними заняттями;
• навчайте етичних норм спілкування з одногрупниками та дорослими;
• привчайте самостійно долати труднощі;
• хваліть частіше, а не докоряйте;
• частіше згадуйте себе в дитячому віці;
• любіть дитину безумовною любов’ю, приймайте її такою, як вона є.

 
Рекомендації з пошуку першого робочого місця
 
Передмова
 
Майже кожен випускник відчуває труднощі  у  пошуку першого робочого місця.  Вибір місця  праці  та  посади  є  одним  з  найважливіших  рішень  у  житті  молодої  людини.  Перша посада  має  великий  вплив  на  майбутній  розвиток  кар'єри. Зміна  середовища,  яка  тягне  за собою  налагодження  нових  зв'язків  та  контактів,  нові  цікаві  пропозиції,  дає  можливість визначення  власного  кар'єрного  шляху,  що  теж  значною  мірою  впливає  на  почуття  власної вартості.
Входячи  на  ринок  праці,  потрібно  усвідомити,  що  незважаючи  на  технічний  прогрес, поки  що  не  існує  ніякого  центрального  банку  даних  вакантних  місць  праці.  Дуже  багато зусиль потрібно докласти до пошуку праці, а це вимагає як моральних так і фінансових затрат. Цілий  процес  пошуку  роботи  можна  порівняти  з  біржею,  на  якій  ви  виступаєте  продавцями власної праці. Покупцем є особа, яка проводить набір нових працівників для організації.
Дорогий  випускник,  пам'ятай,  що  не  тільки  щасливий  збіг  обставин,  але  й  свідома старанність  будуть  мати  вплив  на  перебіг  твоєї  професійної  кар'єри,  на  успіхи  і  кредити майбутнього професійного становища.
 

Еще статьи...

  1. Гаряча лінія