Навігатор сайту

Роменський коледж КНЕУ запрошує учнів 9-х класів на ПІДГОТОВЧІ КУРСИ початок занять 04 листопада 2017р. о 8.30. Наступне заняття відбудеться 17 лютого 2018р. Телефони для довідок: (05448) 7-20-35 ; м.т. 0976980860

 
Поради психолога: Шляхи подолання стресу під час складання іспитів
 

01В наш час стрес – це звичне явище, всі ми його часом відчуваємо. Стрес є реакцією на особливості взаємодії між особистістю і навколишнім світом. Він супроводжується емоційними переживаннями, фізичною або психічною перенапругою. Стрес безпечний, якщо він знаходить певний вихід, компенсується розслабленням, виступає як фактор, що активізує життєдіяльність людини.

Майже кожен студент та студентка відчуває емоційну напругу перед заліками та іспитами. Це пояснюється тим, що іспит сприймається вами як своєрідна критична ситуація, що впливає на соціальний статус, матеріальне становище і подальші перспективи навчання у ВНЗ. У деяких студентів процедура іспиту може мати значний травмуючий вплив на психіку аж до появи невротичних розладів.

З метою уникнення вищесказаних психологічних станів, вам пропонуються рекомендації як впоратися зі стресом і зберегти психічне здоров`я.

У період підготовки до іспитів, не слід радикально змінювати свій режим дня, тому що різка зміна звичного способу життя погано “вписується” у налагоджені біологічні ритми людини і вимагає тривалого періоду адаптації.

Саме в цей період психологи пропонують:02

1. Чергувати розумове і фізичне навантаження. Регулярні фізичні вправи покращують ваше здоров`я, а чим краще у вас здоров`я, тим легше боротися зі стресом.

2. Кожного дня засипати не пізніше 23 години. Психофізіологи не рекомендують посилювати навчальне навантаження за рахунок сну. Саме під час сну відбувається переведення інформації, отриманої за день, з оперативної пам`яті в довгострокову. Тому скорочення кількості часу, відведеного на сон буде сприяти перевтомі, млявості й апатії, а також загалом знизить ефективність засвоєння навчального матеріалу.

3. Вчасно і якісно харчуватися. Під час інтенсивної розумової роботи рекомендується чотириразове харчування. Дуже важлива в цей період наявність у їжі свіжих рослинних продуктів: овочів і фруктів.

Перша допомога після дії стресових факторів:

Існує система прийомів емоційної саморегуляції, яку необхідно використовувати відразу після дії на організм людини стресових факторів. До неї відносяться наступні прийоми:

Змочити чоло, скроні й артерії на руках холодною водою.

Повільно озирнутися по сторонах навіть у тому випадку, якщо приміщення знайоме. Переводячи погляд з одного предмета на інший, думкою описати їхній зовнішній вигляд. Зосередження на кожному окремому предметі допоможе відвернутися від внутрішньої стресової напруги, переключити увагу на раціональне сприйняття навколишнього оточення.

Подивитись у вікно на небо. Зосередитися на тому, що бачите.

Уявити себе в приємній обстановці ( в саду, на пляжі, на гойдалках, під душем тощо).

03Існує безліч фізіологічних механізмів розрядки, що діють на людину відновлюючи. Зовні вони виявляються у вигляді плачу, сміху, бажанні виговоритися і т.д. Не треба їх блокувати (стримувати).

Спокійно проаналізувати ситуацію, обміркувати її розв`язання, постаратися чітко усвідомити можливі негативні наслідки і примиритися з найгіршими з них.

Ви не повинні зустрічати стрес самотньо. Людина в стані стресу може звернутися за допомогою і підтримкою до інших. Підтримка від друзів та близьких може дуже допомогти. Але не менш дієвим є надання допомоги іншим людям. Люди набувають сили, коли надають допомогу іншим.

Бажаємо всім успіхів в здачі сесії!!!


 
ПАМ’ЯТКА ПЕРШОКУРСНИКА!
 

Як працювати з підручником

  • Не поспішаючи прочитай весь матеріал. Читаючи текст уперше, не намагайся відразу запам’ятати його весь, а прагни, насамперед, зрозуміти його основні положення.
  • Зрозумівши прочитане, дай відповіді на запитання, розміщені в кінці параграфа або задані викладачем.
  • Якщо на уроці зроблено записи в зошиті – перечитай їх.
  • Якщо в тексті є незрозуміле слово, знайди тлумачення його в словнику.
  • Текст підручника треба добре засвоїти. Перекажи заданий параграф. Якщо важко, перечитай його ще раз. Спробуй переказати його за пунктами, а потім повністю. Краще це зробити вголос. Треба вміти своїми словами розповідати основний зміст прочитаного.

Як краще запам’ятати

  • Починай виконувати завдання в спокійній обстановці.
  • Зрозумій цінність матеріалу.
  • Налаштуй себе на запам’ятовування матеріалу, будь зосередженим.
  • Використовуй логічний спосіб вивчення, а не механічний. Відокремлюй головне від другорядного. Склади письмово план. Порівнюй, узагальнюй новий і уже вивчений матеріал. Систематизуй знання. Вчись їх аналізувати і узагальнювати.
  • Прочитай, якомога більше повторюй. Напружуй пам’ять.
  • Помилки не лише виправляй, а й аналізуй їх.

Правила ефективного запам’ятовування

  • Заучуй матеріал з бажанням знати і пам’ятати.
  • Став мету надовго запам’ятати.
  • Користуйся схемами, опорами.
  • Повторюй матеріал до того, як він почав забуватись.
  • Вивчай невеликими абзацами.
  • Краще вчити по 1 годині 7 днів, ніж 7 годин в один день.
  • Пам’ять любить різноманітність.
  • Вірші вивчай не стовпчиками, а рядками, які мають закінчену думку.
  • Прагни відтворити, закривши книгу, якщо щось забув, намагайся пригадати.
  • Вивчай матеріал у той день, коли його задали.

 
ПАМ’ЯТКА СТУДЕНТУ, ЯКИЙ ПРОЖИВАЄ В ГУРТОЖИТКУ!
 

У кожного є час для самопідготовки. Використовуйте його продумано та раціонально. Продуктивність твоєї праці забезпечує її продумана організація.

Пам’ятай!

Навчання - це складна і напружена розумова праця, яка вимагає від людини серйозних вольових зусиль і організованості. Результати цієї праці залежать тільки від тебе, твого бажання і вміння вчитися.

Готуватись до занять краще в спокійній обстановці, адже умовою успішного навчання є довга, безперервна і активна увага.

Налаштуй себе на засвоєння нових знань, завжди шукай у них щось корисне для себе. Кожний предмет робить тебе більш освіченим та цікавим для оточуючих.

Намагайся виховувати в собі уміння бути уважним, робити перерву на 5-10 хвилин через кожні 50-60 хвилин. Але в жодному разі не відпочивай, граючи на комп’ютері чи дивлячись телевізор. У цьому випадку ні твої очі, ні твій розум не відпочивають.

Виробляй у себе послідовність і систематичність. Ніколи не берися за наступне завдання, не засвоївши попереднього. При підготовці домашнього завдання намагайся чергувати предмети природничо-математичного циклу з гуманітарними.

Вчи матеріал так, як тобі більш зручно: вголос чи про себе. Якщо сусід по кімнаті не зайнятий справами, попроси його перевірити твої знання (перекажи текст, дай відповіді на запитання).

Якщо в тебе є вільний час і маєш можливість, намагайся готувати домашні завдання за кілька днів до заняття, напередодні остаточно повторивши.

При підготовці до заняття ти повинен навчитися вірно розраховувати час та власні сили. Впевненість студентам допомагає, а самовпевненість, звичайно, підводить!

Ніколи не відкладай вивчення предметів на потім! Якщо в тебе щось не виходить при підготовці завдання, прочитай ще раз теорію в підручнику і конспекті вдумливо, порадься з одногрупником, підійди до викладача на консультацію або відпочинь декілька хвилин і зроби ще одну спробу.

Пам’ятай, списане завдання залишає 0% інформації і 0% розуміння матеріалу. Цим ти обманюєш не викладача, а ошукуєш себе!

Бажаємо наснаги, успіхів і радості навчання!